• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Regulamin Moderatorów

#1
Regulamin Moderatorów
 
 
§. Ogólne:
 
• Moderator to użytkownik posiadający uprawnienia do modyfikacji postów.
• Posada moderatora dobrowolna.
• Kandydaci na moderatorów nie mogą mieć żadnych ostrzeżeń.
• Moderatorzy nie mają prawa wnikania w działy serwerowe, owe działy są moderowane tylko i wyłącznie przez grupę Właściciel / Opiekun serwera.
• Moderatorzy nie mają prawa wnikania w działy w Strefie Banów i Strefie Grafików.
• Moderator ma prawo wglądu do działów serwerowych i moderowania ich tylko i wyłącznie pod względem utrzymania porządku oraz stosując się do regulaminu forum nałożenie użytkownikowi kary w postaci punktów ostrzeżeń.
 
§. Prawa:
 
• Usuwanie lub modyfikacja postów zawierających:
• wulgaryzmy w znacznym stopniu
• treści rasistowskie, seksistowskie itp.
• treści pornograficzne
• wypowiedzi obrażające użytkowników forum
• wypowiedzi obrażające daną kulturę, religię, poglądy itp.
• Usuwanie lub modyfikacja postów:
• nie wnoszących nic do tematu
• zawierających zdjęcia, obrazki, załączniki oraz linki niezgodne z regulaminem forum
• składających się w większości z ikonek emocji (emotek)
• Zamykanie i otwieranie tematów.
• Usuwanie i modyfikacja ankiet sprzecznych z regulaminem forum
• Upominanie słowne użytkowników łamiących regulamin zarówno na forum jak i poprzez Prywatną Wiadomość. (zalecane w przypadku drobnych wykroczeń)
• Wystawianie Ostrzeżeń użytkownikom łamiącym regulamin (zalecane w przypadku poważnych naruszeń regulaminu)
• Wystawienie 100 ostrzeżenia (lub ostrzeżenia o wartości 6) jednoznacznego ze "zbanowaniem" użytkownika. Decyzja o wystawieniu takiego ostrzeżenia powinna być uzgodniona z Administratorem.
• Moderator ma prawo do poprawiania (także zaznaczania widocznym kolorem) błędów w postach.
 
§. Obowiązki:
 
• Podstawowym obowiązkiem moderatora jest utrzymywanie porządku, dyscypliny, estetyki w tematach, a także egzekwowanie regulaminu od użytkowników.
• Częste odwiedzanie forum.
• Weryfikacja nowych postów w tematach.
• Weryfikacja informacji zawartych w postach pod względem merytorycznym w miarę możliwości i wiedzy moderatora. Usuwanie lub modyfikacja informacji błędnych, zawierających nieprawdziwe informacje, wprowadzających w błąd lub niezgodnych ze stanem faktycznym.
• Prezentowanie postawy godnej naśladowania.
• Wyjaśnienie wszelkich błędnych decyzji i czynności z przeproszeniem poszkodowanych użytkowników włącznie.
• Pisanie postów będących przykładem poprawności merytorycznej, ortograficznej, interpunkcyjnej, stylistycznej i estetycznej.
• Wykazywanie się umiejętnością "pokojowego" rozwiązywania konfliktów oraz łagodzenia sporów między forumowiczami.
• W przypadku usuwania lub edycji postu, podpisanie się pod dokonanymi czynnościami oraz wpisanie powodu usunięcia lub edycji postu. Brak wyjaśnienia jest równoznaczny z brakiem argumentacji, a co za tym idzie ze złamaniem regulaminu.
 
§. Postanowienia końcowe:
 
• Decyzje moderatora są ostateczne i niepodważalne. W razie niesłuszności dokonania czynności moderatorskich sprawę bezzwłocznie należy skierować do administratora celem wyjaśnienia. Podważanie decyzji moderatora przez innego moderatora i dokonywanie zmian może zostać uznane za naruszenie regulaminu. (zalecam nie podejmowanie kroków tylko powiadomienie administratora)
• W przypadkach, w których uprawnienia moderatorskie nie wystarczają do rozwiązania danej sprawy należy skierować się do administratora.
• Nadużycie uprawnień moderatorskich dla korzyści własnych wiąże się z karą: ostrzeżenia, usunięcia z grupy moderatorskiej, a w skrajnych przypadkach do zbanowania.
• Nieznajomość regulaminu i jego nieprzestrzeganie, niedbałość wykonywanych czynności, niegodna postawa wiążą się z karą usunięcia moderatora z grupy moderatorskiej.
• Solidna i przykładna praca może w przyszłości odnieść skutek w postaci awansu na stanowisko o wyższych uprawnieniach.
• Wszelkie wykonane czynności przez moderatora są zapisywane w Log'ach forum.
• Czynności moderatora są kontrolowane przez administratora.
• Zakaz udostępniania konta osobą "trzecim", grozi usunięciem moderatora z grupy moderatorskiej.
• Wszelkie wątpliwości, sugestie, problemy kierować należy do administratora.
• Zakaz udostępniania konta osobą "trzecim" grozi utratą rangi.




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.
Duende-v2 | Copyright by iAndrew | Modified by SubzR
Menu